HDi/FAP - filtr cząsteczek stałych

Piąta generacja ochrony środowiska System filtru cząsteczek umożliwia silnikowi HDI Peugeot 607 ograniczenie o ponad 95% emisji cząsteczek spalin.

Filtr cząsteczek to porowata struktura wykonana z węglika krzemu, która zatrzymuje cząsteczki znajdujące się w przechodzących przez nią spalinach. W celu utrzymania maksymalnej wydajności, filtr musi być regularnie regenerowany. Regeneracja ta polega na spalaniu nagromadzonych w nim cząsteczek. Proces spalania inicjowany jest samoczynnie, jeżeli w obecności tlenu temperatura spalin przekroczy 550°C. Temperatura ta jest zdecydowanie niższa od obserwowanej w zwykłych silnikach HDI.

Jeśli chodzi o samo spalanie cząsteczek, zastosowane zostały dwa rozwiązania: regeneracja kontrolowana jest przez system wtrysku paliwa "common rail", który powoduje podwyższenie temperatury spalin w dwóch etapach:

  • wtrysk uzupełniający paliwa w fazie wydechu powoduje dopalanie paliwa, zwiększając temperaturę do 200°-250°C,
  • kolejna operacja dopalania, inicjowana przez utleniający katalizator umieszczony na wlocie filtra, powoduje spalenie cząsteczek węglowodorów, które nie zostały spalone w fazie dodatkowego wtrysku. Dzięki temu temperatura zostaje podwyższona o dodatkowe 100°C lub nawet więcej.
Ponadto, aby osiągnąć graniczną temperaturę regeneracji, do paliwa dodawany jest specjalny składnik o nazwie Eolys, produkowany przez firmę Rhodia, który obniża temperaturę spalania cząsteczek do 450°C. Spaliny poddawane są stałemu filtrowaniu.

W zależności od stopnia zanieczyszczenia filtra, regeneracja następuje automatycznie co 400 do 500 km. Pełny cykl regeneracji trwa tylko dwie do trzech minut i w sposób niezauważalny dla kierowcy. Podsumowując, system filtru cząsteczek zapewnia silnikowi HDI zdecydowanie lepsze parametry ochrony środowiska. Stanowi to olbrzymi atut na przyszłość w ramach prowadzonej przez firmę Peugeot polityki produkcji samochodów zapewniających przyjemność jazdy oraz prawdziwą ochronę środowiska naturalnego.

HDi-Common Rail

Przez ostatnie dziesięciolecia firma Peugeot bezustannie pracowała nad swoja reputacją wiodącego producenta silników diesla na świecie. Nie dziwi więc, że użyła najnowszej technologii, Common Rail, by stworzyć wysokociśnieniowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem, znany jako HDI.

HDI: w tym systemie paliwo jest wtryskiwane pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio do komory spalania. Tak więc skrót HDI jest jednocześnie kojarzony z nowym typem silnika i z samochodami Peugeot Diesel, które są wyposażone w ten system. Pierwszym modelem Peugeot, który zaadaptował technologię HDI jest 406.

Silniki te zostały zastosowane w całej gamie samochodów Peugeot.

O firmie  |   Oferta  |   Cennik  |   Promocje  |   Serwis  |   Części zamienne  |   Peugeot Finance
Ubezpieczenia  |   Technologia  |   Sport  |   Tuning  |   Concept Car  |   Jazda próbna  |   Nowości
www.peugeot.com.pl - hosting Swidnica
części do maszyn budowlanych - gąsienice gumowe - Wiadomości Wałbrzych